torsdag 25 november 2010

Suddigt och luddigt men brännande

Sitter fortfarande kvar vid frukostbordet... Mitt hår står åt alla håll och sminket är halvt utkletat under ögonen. Snön yr omkring utanför fönstret och ser sådär kall ut som bara snö kan göra. Sov ganska oroligt inatt, det känns i ryggen och axlarna idag, så fort jag vrider på mig lite för fort så hugger det. Vaknade en gång av mitt dumma knä som aldrig vill sluta göra ont.
    Jag har så mycket som det känns att jag borde ta tag i, men ingen energi till att göra det, och när jag inte gör det så känner jag mig så himla värdo som inte orkar ta tag i saker, fixa och dona! Jag säger bara en sak:

"Vad är väl en bal på slottet?"

Jag orkar knappt skriva, jag mest rantar runt i alla fall... får inte ut det jag egentligen vill få ut, fast jag vet knappt vad det är. Någon slags spärr som stoppar allt, känns så jobbigt inuti men det går inte att sätta ord på. Så frustrerande i vanliga fall brukar det vara lite bättre efter jag har skrivit men nu fungerar det inte alls som det brukar... allting finns kvar i huvudet... som suddiga saker jag inte kan ta på, men som bränner där inne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar